Tuesday 27 September 2011

Terima kasih Carrefour

Aku memang dah lama tak minum air water dispenser kat pantry office aku ni. Rasanya semacam & aku rasa sejak wujudnya water dispenser kat opis aku ni tak pernah service kot.

Nak dijadikan cerita, pagi tadi lepas breakfast, aku pun carik la mineral water kat Carrefour bawah opis aku ni. Pastu tekak ni ngada2 rasa macam nak minum jus. Sememangnya aku pengguna yang bijak. Lepas kaji segala jus compare dengan harga kat Carrefour ni aku tertarik dengan jus Sunkist kat bawah ni.


Sebab utamanya ialah MURAH. Kat kotak die tulis RM3.49 tapi price tag RM3.01. Nak confirmkan aku g scan kat price checker RM4.39 (dalam hati maybe kat kaunter diorg scan betul).


Scan kat kaunter lak. TetTet...RM4.39. Sah diorg salah pricing. Lepas argue yang pasal price tag tu, mamat cashier tu mintak aku refer kat information counter lepas bayar.


On the spot dapat refund. Thanks to Carrefour MV. Nasib baik aku bijak. Check dulu harga sebelum beli. Aku bab beli barang ni memang teliti. Nak pulak opis aku dekat dgn shopping complex. Kalo ade 10 supermarket kat situ makesure aku g survey harga dulu 10 supermarket tu gamaknye...hahahaha

AB: actually ni 2nd time benda camni jadi kat aku. 1st dulu masa wife aku beli barang kat Carrefour MV gak. So berhati-hatilah semasa berbelanja. Jadilah pengguna yang bijak macam alanbaik

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...