Sunday 13 May 2012

Warehouse Sale | Clearance Sale

Aku suka sangat pergi warehouse / clearance sales. Pantang tengok promosi iklan kat paper atau iklan tepi jalan, tapi selalunya aku suka tengok kat shoppingnsales. Setakat ni warehouse yang aku suka pergi ialah Crocs Warehouse Sales dan Clarks Warehouse Sales.

Ni pulak cerita pasal warehouse yang aku pergi semalam. Nak dijadikan cerita, memang aku betul-betul pulun hari cuti ni sebab dari pagi sampai ke petang aku terjah 2 tempat warehouse. Ini memang betul-betul gila warehouse sales. Kengkadang sampai wife aku aku pun aku paksa terjebak sama.

Mula-mula aku pergi Electrolux Warehouse Sale. Wow!!! 1st time aku sampai tempat ni dan kat sini ada sistem pembelian yang tersendiri. Tak sama dengan warehouse sale lain yang pernah aku pergi sebelum ni. Dasyat sungguh. Nanti aku ceritakan keadaannya dalam entri yang lain (agaknya kot). Nasib baik aku dapat benda yang aku hajatkan selama ni.

Ok next aku terjah pulak kat Extreme Warehouse Sale. Kat warehouse sale ni pulak mostly jual barang-barang makanan contohnya macam pasta, spaghetti, jam, chocolate, sos, kopi, kinder bueno etc. Walaupun namanya extreme keadaan kat sini lebih terkawal berbanding electrolux warehouse sale, orang pun tak berapa ramai dan selesa sikit tempatnya. Murah Berbanding Retail Price.

Layankan dulu gambar-gambar kat bawah ni.

1) Electrolux Warehouse Sale





2) Extreme Warehouse Sale





Rebut Peluang di warehouse sale. Selalunya barang-barang branded ni kalau dijual kat butik/supermarket/shopping mall memang mahal. Kalau nak murah pun kenalah tunggu musim sales. Tapi biasanya kalau beli kat warehouse sale ni barang yang dijual jauh lebih rendah berbanding di harga pasaran. Tapi kena sedar bahawa barang-barang yang dijual kat warehouse ni selalunya out-dated, old stock, display set, defect dan untuk barang-barang makanan pula dah nak dekat expired.

Oleh sebab itu, bila pergi tempat-tempat macam ni, kita seharusnya mesti peka, teliti dan bijak membeli. Study terlebih dahulu barang yang ingin dibeli, check market value, warranty dan lain-lain yang perlu. Kalau barang makan pula, check label, kalau boleh pilih expire date yang paling lama ada dekat situ.

Tapi, kedua-dua warehouse sale yang aku terjah semalam memang tidak menghampakan. Dapat apa yang diidam dengan harga lebih murah berbanding harga pasaran. 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...