Wednesday 1 May 2013

Sempena Hari Pekerja Yang Mulia Ini

Hari ni public holiday. Satu Malaysia cuti u ols. Seronoknya kalau boleh guling lama sikit atas katil ye tak. Dari yang budak-budak sampai la ke mak bapak budak. Nikmatnya.....tapi macam tak cukup je sehari.

Doodle Google Untuk Hari Ini

Bersempena Hari Pekerja yang mulia ini, aku ingin membuat satu pengumuman khas berkenaan pekerjaan aku sekarang ni. Gred yang sama, jawatan yang sama, gaji ada naik sikit, tempat kerja sudah bertukar. Ya, tukar bukan ubah hahaha. Lain macam je dengan perkataan ubah tu dah nak dekat hari mengundi ni. 

Kisah dan cerita tentang pertukaran aku ni kalau diikutkan sudah setahun lebih khabar anginnya. Ada yang suka bila ditransfer dan ada juga yang sedih bila ditransfer.

Setahun sudah berlalu. Daripada khabar angin akhirnya jadi kenyataan. Surat yang ditunggu-tunggu sudah tiba. Tak tiba pun, sebenarnya diorang call suruh amik sendiri kat opis korporat. Senang keja despatch sekarang kan???

Motif tak 'blur'kan jawatan Pengarah Kanan tu? Kanan sangatttt

Kalau tahun lepas serba tak keruan je rasa bila nama dah naik untuk ditukarkan. Tapi sekarang macam redho, pasrah, perasaan bercampur baur, seronok ada tak seronok pun ada. Tapi terima ajelah kan. Takleh nak demand sangat nanti silap haribulan diorang campak aku gi Sabah Sarawak padan muka aku.

Aku telah menjalankan kajian mengikut firasat aku sendiri tanpa campur tangan mana-mana pihak iaitu, seseorang pekerja itu akan berasa bosan dengan persekitarannya selepas 3 tahun ia berada di tempat yang sama. Bukan bermakna orang itu perlu berpindah, memadailah hanya dengan mengurah susunatur ruang kerja. Dan aku pernah praktiskan perkara itu, bosan dengan benda yang sama, ubah posisi komputer, posisi meja dan barang-barang atas meja. Barulah mood bekerja itu datang. 


Mengikut polisi, staf akan ditukarkan ke department lain selepas melebihi 3 tahun di tempat sekarang. Untuk gain knowledge and experience katanya. Kes aku dah 4 tahun lebih, maka dengan kadar segera sila kemaskan barang dan angkat kaki. Aku orang yang ke-98 dalam tahun 2013 ni. Nombor bertuah sangatttt.

Hampir terlupa nak umumkan, kalau sebelum ini opisku di Mid Valley iaitu dekat sangat dengan syurga membeli belah, tapi sekarang opisku terletak di Jalan Tun Razak. Masak.....masak.....pergi kerja jammed, balik kerja pun jammed. Itu pun nasib baik aku pergi kerja naik motor, kalau kereta hangitlah dibuatnya.

Tempat kerja baru, environment baru, officemate baru, skop kerja baru, bos baru, pendek kata semuanya baru. Aku je yang lama. Jom kerja rajin-rajin, penuh dedikasi dan beretika. Selamat Hari Pekerja 2013!!!!

2 comments:

Zura said...

takper...tukar tempat keje, gaji pun bertukar la kan.. hihihhi...

alanbaik said...

@Zura Lee, jabatan yang sama, tukar cawangan jek. Alhamdulillah rezeki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...