Tuesday 24 April 2012

Kumpul Voucher di Aeon Jusco Member Day

Wahh...hari ni dan esok ada Aeon Member Day kat Mid Valley. Dulunya dikenali dengan nama J-Card Day. Sekarang ni Jusco dah tukar nama kepada Aeon tapi aku lebih suka sebut Jusco.


Apa lagi. Bila tau ada Member Day ni menggelupur la aku. Serba tak kena. Agak-agak kenapa?

Aku nak share ada kelebihan dan keburukannya member day ni terhadap diri aku ni. Kelebihannya ialah office aku kat Mid Valley. Rasa macam suara memanggil-manggil nama aku kat Jusco tu. Dan keburukannya pula ialah kalau time ni jangan harap aku boleh duduk diam kat partition aku, kejap-kejap hilang. Eh bukan ke ngular namanya tu. Ish..ish...ish...tak baik tu alan. Sekali sekala jek...jangan marah saya boss. Bukan ape, saje nak survey-barang, kalau murah beli.

Aku kalau dengar ada Aeon Member Day sekitar KL ni mesti rasa macam nak pergi. Rasa aje lah. Terutamanya kat Mid Valley (of course), Wangsa Maju, Maluri. Nak kata banyak duit tu taklah tapi nafsu menguasai akal ni diseretlah duit plastik itu. Masaklah aku nak bayar hutang lepas ni adushh...

Rahsia shopping masa Aeon Member Day???

Tau tak korang kalau time member day mesti boleh redeem voucher. Contoh shopping RM100 dapat Rm10 voucher. RM200 dapat RM20 voucher. Dulu aku tak heran pun voucher-voucher gini. Tapi sejak aku bercinta, awek aku (sekarang isteri) yang mengajar aku redeem voucher. Voucher tu sangat berguna bila nak beli barang di lain masa. Tapi aku tak guna voucher tu pada hari-hari biasa sebaliknya aku akan guna voucher tu bila ada Member Day pada masa akan datang. Jadi, bila sampai masanya (next member day) korang cuma bayar harga barang tu selepas tolak voucher. 

Contohnya;-

Katakan korang ada voucher RM30
Harga barang selepas diskaun = RM200

Oleh itu;

Harga yang perlu dibayar = 200 - 30 = RM170

Maka;

Berapa voucher yang akan diperolehi pada Member Day kali ni?

RM10 salah. RM20 betul.

Sebab voucher yang di'redeem' bukan berdasarkan nilai tunai yang kita bayar sebanyak RM170 tetapi harga barang selepas diskaun iaitu RM200. Maka voucher yang akan diperolehi bersamaan RM20.

Faham ke tak apa yang aku sedang merepek ni. Nampak tak cara aku memanipulasikan penggunaan voucher tersebut. Asalnya ada voucher RM30 lepas tu voucher tu tak hilang begitu sahaja, masih boleh dapat voucher RM20 lagi. Nampak tak? Nampak tak kelebihan guna voucher masa member day? Voucher tu macam boleh beranak-anak kan. 

Sejak kejadian semacam ini, aku sangat suka shopping masa Member Day. Kalau shopping tu ikut keperluan, kalau ikut nafsu tu kadang-kadang jek hehehe. Buktinya tengok ajelah voucher yang aku kumpul kat bawah ni.


Jom shopping!!! Redeem voucher banyak-banyak hahaha

4 comments:

Unknown said...

Aeon mmg best sebab dpt voucher. Point pun dpt. Hehehhe. Tp ambik gmbar voucher tu kat mane ek?

Unknown said...

ok sila lakukan lucky draw so that sha ada chance nak menang beberapa keping voucher tersebut. keh3

LISA said...

Gift vouncher ni boleh guna utk aeon supermarket yg barang dapur ka?

LISA said...

Gift vouncher ni boleh guna utk aeon supermarket yg barang dapur ka?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...