Friday 19 October 2012

Sambutan Hari Lahir Si Dia (Part 1)

Hari ni merupakan hari lahir si dia, isteriku yg terchenta. Kalau boleh, setiap tahun kalau nak sambut hari lahir si dia mesti nak plan macam-macam, nak yang lain daripada yang lain, tapi itulah....ongkosnya yang menjadi penghalang sebab nak buat yang grand-grand kekdahnye. Tapi ini aje yang termampu, pagi tadi nampak dia dah gumbira, kira menjadilah planning aku ni.
Ok cerita sebelum hari ni, fikirkan hadiah apa yang aku nak bagi tahun ni. Pikir punya pikir punya pikir, menjelang AEON Day baru-baru ni kat Mid Valley, seperti Allah telah memudahkan urusanku. Aku telah ketemu sesuatu yang aku rasakan mesti si dia akan suka dengan hadiah yang bakal diberikan.
Apakah hadiah tersebut. Aku malas nak amik gambar. Yang pasti kotaknya besar. Ahh! Lagi satu benda nak pikir. Camna nak bagi hadiah kotak sebesar ni. Nak wrap pun leceh. Ting!!! Sekali lagi idea sudah mari. Aku hanya mengambil isi perut (1 bahagian sahaja) dari kotak tersebut lalu letak dalam sampul yang amatlah simple. Itulah kelebihannya ofis kat Mid Valley ni, nak cari barang apa semua senang jek :)


Inilah dia sebahagian daripada isi perut dalam kotak yang aku maksudkan. Apakah benda itu? Aku gelarkan ia tongkat datuk K sebab ada huruf K pada benda tersebut.


***MALAM TADI***

Konon-konon nak buat surprise, nak bagi wife aku berfikir supaya sel-sel otaknya berfungsi dengan baik. Beginilah rupa sampul yang dah siap diisi tongkat datuk K itu. Wish card tu satu kemestian kan.


Tada...Dah siap apa yang patut. Cari tempat yang strategik nak letak hadiah ni. Ok dah jumpa. Letak elok-elok di antara perhiasan atas bookshelf ni. Agak-agak si dia perasan tak? Oh ya, kejadian ni berlaku semasa si dia sedang nyenyak tidur.


***PAGI TADI***

Pagi-pagi lagi wife aku dah bangun aku masih tido lagi sambil terbau nasi goreng yang tengah dimasaknya. Hmmm...dia tak perasan lagi kot hadiah tu. Masa tengah bersiap-siap nak gi kerja tadi wife aku tak perasan hadiah dok atas bookshelf  ni. Aku pun wat donno je tapi dengan harapan dia akan perasan kuikuikui....Tak lama lepas tu baru dia perasan dengan perasaan happy sambil berkata "abaaaaaannngggg...", tersenyum lebar dia. Pastu dia excited nak bukak hadiah dan baca kad tu tapi aku suruh dia bukak kat opis. Apakah reaksi si dia bila tengok tongkat datuk K itu? Apakah hadiah sebenar yang beliau dapat tahun ni? Cerita selanjutnya akan diupdate selepas ini. Memandangkan tajuk entry ada Part 1, maka wajiblah untuk aku update Part 2 nanti.

1 comment:

Myra Jay said...

Alahai sweetnya..

Isteri mana tak happy dapat hadiah yg memang menjadi idaman :)

BTW happy birthday to your wife :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...