Friday 8 June 2012

Highway Jammed Bila Cuti Sekolah


Hmmm...asal cuti sekolah je, jalan jammed terutama di jalan highway. Mengeluh jap... Situasi ni berlaku masa weekend yg lepas kat PLUS KL-Seremban, masa aku nak pergi kenduri kawin schoolmate kat Seremban. Bayangkan... jalan start jammed dari Bangi. Masa ni kat area Nilai. 

Oh ya, highway PLUS KL-Seremban ni memang terkenal dengan kesesakan lalulintasnya pada musim perayaan dan cuti sekolah. Tak sangka pulak aku boleh terjebak sama dalam kesesakan ni. Adushh...

Rancang perjalanan? Mana nak sangka hiway boleh jammed time tu. Takkan nak gi Seremban kena keluar awal pagi. Cool beb nasib baiklah tak meroyan macam rakan blogger Sha, nak tahu boleh klik sini.


Ishh...sampai bila nak jadi macam ni. Pukul berapa nak sampai tempat kenduri ni. Sudahnya aku decide keluar Tol Nilai dan ikut jalan lama. Alahai...lorong touch n go satu lorong jek??? Malas nak cakap banyak. Akhirnya sampai jugak rumah kawan aku tu pukul 3.30 ptg. Orang katering pun dah start kemas-kemas. Nasib baik ada lagi rezeki kami dapat jugak makan. Lapar woo....


Yang tak bestnya masam sampai, pengantin takde. Diorang gi shooting outdoor. Ni bahana hiway jammed la tadi. Tak dapat bergambar dengan pengantin, bergambar dengan mak pengantin pun takpelah. Tak sangka, makcik Maimon ni masih kenal dan ingat lagi nama aku. Terharu beb. "Terima kasih makcik :) Dah 15 tahun kita tak jumpa makcik tapi makcik masih ingat saya lagi". Terharu beb terharu aku sambil kesat air mata kegembiraan sob..sob.. 

Berbalik pasal kisah jammed tadi, lane widening dah dibuat kat Plus Highway, tapi jammed jugak. Macam mana nak mengatasi masalah ni eh. Dah jammed macam ni, kan bagus bagi rebate tol. Boleh ke macam tu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...