Thursday 10 November 2011

Contest RM88 abangensem.com

Berdebar pulak rasa tulis entri kali ni. Manakan tidak, ini merupakan kali pertama join blog contest. Lagilah rasa berdebar sebab organiser contest ni pun bukan calang-calang orang, blogger termasyur dalam bidang pelaburan hartanah tak lain tak bukan "abangensem".

Meh nak cerita sikit camna aku boleh terjebak jadi follower abangensem (AE):
Once upon a time, aku menang bidding rumah lelong (1st time gi lelong, pastu dpt pulak reserve price) - kira ni 1st rumah aku beli so, aku memang kurang knowledge dalam urusan rumah lelong dan urusan jual beli rumah. Bila officemate tau, dia pun introduce blog AE. Sejak hari tu, aku jadi silent reader blog AE. Untuk makluman, adalah menjadi rutin wajib aku pada setiap pagi untuk baca blog AE sebab ada saja info dalam entry AE (rajin AE post entry setiap hari). Kalau sehari aku miss baca blog AE aku rasa hidup aku tak lengkap tak sempurna. Ceewaaahhh!!!




Join contest RM88 abangensem.com (klik image di atas untuk lihat soalan)
Bermula daripada menjadi silent reader & silent follower, hari ini aku terpaksa mendedahkan identiti aku kerana berhajat memenangi salah satu hadiah yang ditawarkan oleh AE seperti berikut:-

1st Prize : Wang Tunai RM88 + 1 free seat mini seminar AE
2nd Prize : Wang Tunai RM44 + 1 free seat mini seminar AE
3rd Prize : Wang Tunai RM22 + 1 free seat mini seminar AE

Kepada abangensem, dikemukakan jawapan seperti di bawah untuk semakan dan kelulusan tuan selanjutnya (ayat standard orang kerajaan).

Q1 B. 10/10/2010
Q2 C. Ariff Shah
Q3 A. Tips & Panduan Membeli Rumah Terpakai (Subsale)
Q4 C. RM10
Q5 B. Tuan Bri
Q6 C. Seminar Hartanah anjuran Property & Co
Q7 B. Fauziah Latiff
Q8 C. abangensem

Untuk Q8, jangan tanya kenapa aku pilih jawapan tu. Aku pun tak tau kenapa aku pilih jawapan tu. Instinct kot.....ahaks.

p/s: psstt...nak bagitau 1 rahsia. Aku dan AE pernah berutus emel. Tak tau lah kalo dia ingat lagi ke idak???

2 comments:

uncle gedek said...

abang ensem tu layak di panggil abang ohsem!

alanbaik said...

uncle gedek pun ohsem jugak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...