Friday, 17 February 2012

Janganlah Mengambil Kesempatan Terhadap Orang Lain

Selama aku hidup di dunia ni, jarang sekali aku berdepan dengan orang-orang yang bermasalah dan mencari masalah dengan aku. Tidak disangka-sangka, semalam aku mengalami situasi di mana ada seorang hamba Allah ni cuba bersikap tidak menyenangkan aku. Firasat aku mengatakan orang ini cuba bertindak tidak profesional, mengelat, memperdaya, dan mengambil kesempatan ke atas aku. #@%$&^@ punye orang. Tak pernah aku jumpe orang nak ngelat secara terang-terangan macam ni. Agak-agak la wei...

Intro: Aku ada appointment dengan hamba Allah (Rosli bukan nama sebenar) di suatu tempat pada hari dan masa yang telah ditetapkan. Atas sebab yang tidak dapat dielakkan, aku tidak dapat hadir ke tempat tersebut kerana ada meeting penting dan meminta Rosli melakukan tugasnya tanpa kehadiran aku. Lalu Rosli pun sms aku (antaranya aku olah gaya bahasa yang sesuai).

Rosli: Kita jumpe kat sana pukul 6.30pm. 

Alanbaik: Sori. Saya tak dapat pergi sebab saya meeting tak habis lagi ni. Awak tolong setelkan untuk saya boleh? Tau kan tempatnya (Saya bagi alamat detail). 

Rosli: Ok

Dalam masa seminit selepas itu. 

Rosli: Maaf saya pun bizi juga. Minggu depan kita pergi. Besok saya balik kampung sampai Selasa. 

Aik...Tiba-tiba sahaja statement dia berubah selepas tau yang aku tak dapat nak join dia. Bukan ke dia yang mula-mula bagi message kat aku dan dia telah mengatakan OK bila mengetahui aku sedang meeting. Tiba-tiba cakap dia bizi pulak.   #@%$&^@  la mamat ni. Aku repot kat bos kau. 

P/s: Actually aku dah bayar perkhidmatan yang aku perlukan kat company mamat ni kerja. Bukan free-free punya. So dia kenalah buat kerja untuk aku kan? Maaflah kalau korang tak selesa membaca luahan hati aku ni.

3 comments:

-gedek! said...

memang #@%$&^@...!

hehe

Mr.Clive said...

bawak banyak besabo bro...hehe...jangalah marah2...xbaik untuk kesihatan...heheeh

alanbaik said...

Uncle G: tq for supporting me :)

Clive: Nasib baik tak hilang sabor. Kalo tak buang masa nak carik sabor tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...