Friday 3 February 2012

Temujanji Doktor | Shoulder Impingement Syndrome




Pagi tadi bawak wife ke Pusrawi. Ada appointment dengan doktor. Sebelum jumpa doktor wife buat fisio dulu. Apoinment dengan Dr. Azmi bin Abdul Latif, doktor yang merawat wife aku selama ni. Walaupun dah buat appointment tapi still kena ambil nombor sebab walk-in antara jam 9.30am -12.30pm.


Dr Azmi merupakan doktor pakar : consultant orthopedic, arthroscopy & sport injury surgeon di Hospital Pusrawi.

Bergambar Depan Bilik Doktor Azmi
Bila dah masuk bilik doktor tu, macam-macam gaya dan aksi doktor tunjuk kat aku. Bukan apa, doktor cuma nak bagi penerangan cara-cara bagaimana aku boleh bantu wife kalau di rumah untuk buat exercise. Bagus betul Dr Azmi ni tau.



Kata doktor lagi, kalau rajin buat exercise ni tak pergi fisio pun takpe. Tapi kalau buat fisio kat hospital lagi bagus sebab ada fisioterapist yang pakar dalam bidangnya dan dibantu dengan equipment yang ada.


Thanks Dr Azmi
Kalau nak tau, wife aku dah banyak kali buat fisio kat Pusrawi ni, tapi dia ada favourite fisioterapist. Demand tu. Kalau gi fisio mesti dia request fisioterpist tu, serasi katanya :)

Dah 2 minggu lebih rupanya wife aku discharge wad. Diberi MC sebulan. Ada sedikit perubahan positif; rasa sakit pun dah berkurang, tangan dah boleh angkat sikit, dah boleh gerak-gerak tapi masih terbatas. Semoga wife cepat sembuh.


p/s: Dah lama tak naik motor berdua dengan wife. Bilalah agaknya kitorang boleh naik motor sama-sama pergi kerja, jalan-jalan KL tak payah risau pasal jammed. Motor aku tu pun dah lama tak bergerak. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...