Friday 23 December 2011

Hati Aku Bagai Diguris


Jam tangan ini
Hantaran pemberian isteri
Semasa hari pernikahan kami
Aku sangat sayang akan jam ini

Itulah jenamanya
Memang menjadi idaman aku
Cermin sapphire crystal
Bercirikan perpetual
Supaya tarikh dan hari silih berganti
Usah diragui

Harga jangan ditanya
Fikir sahaja spesifikasi dan jenama
Tepuk dada tanya selera
Kalau bukan kerna hadiah hantaran ini
Belum tentu aku dapat memiliki

Di saat aku terhenti
Pandang terpaku mata tajam
Ke arah lengkung bingkai

Aduhai
Mengeluh aku seketika
Dengan rasa hampa
Sedih.....Kecewa


Hati ini bagai diguris
Tatkala nampak kesan calar
Yang amat jelas kelihatan
Apatah lagi setiap masa memandangnya
Makin bertambah luka dalam hati

Aku lupa
Aku leka
Aku alpa
Saat jam ini tercalar

Aku amat sayang jam ini
Malah apa jua pemberian isteri

AB: mood sedih :(   Kata orang jangan sayang sangat satu-satu benda tu nanti ada saja sesuatu yang kita tak ingin berlaku. Aku tak tau dimana kebenarannya....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...