Monday 2 January 2012

Cadar Kahwin

Sape dah kawin? Yang belum kawin boleh senyap-senyap baca blog ni.

Yang dah kawin tu, ingat lagi tak bilik pengantin kita mesti nak hias cantik-cantik kan. Dan tempat paling dititikberatkan ialah katil saiz queen @ king korang tu mesti nak ada cadar cantik-cantik, siap quilt cover, ada pulak tu yang jenis licin (tak rimas ke cadar licin). Pilihan aku, cadar cotton sulam biru. Indah kan bila dikenang masa hari perkahwinan.

Tapi aku ada cerita lagi indah untuk dikenang. Usia perkahwinan aku menghampiri tahun ke-2. Apa yang berlaku hari ni tiba-tiba je terlintas di fikiran - CADAR BILIK PENGANTIN.

Konon-kononnya nak merasa semula pakai cadar kahwin. Puas aku cari manalah diorang simpan cadar ni. Almaklumlah lepas selesai majlis raja sehari, dah tak pikir apa dah. Mungkin sebab teruja bergelar suami orang. Apa yang korang fikirkan ha...



Puas aku cari, geledah 1 rumah, jumpa jugak akhirnya. Sekali amekaw...belum cuci lagi! Dah nak dekat 2 tahun HOKEY. Barang kes pun ada lagi. Sekali lagi, apa yang korang fikirkan ha...

P/s: lepas ni, tamatlah riwayat kesan degil ;-)

posted from Bloggeroid

2 comments:

nisak n k said...

hampeh ko lan...kelakar n byk idea betul ko ni...keep it up

alanbaik said...

den kelakar ko?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...