Friday 6 January 2012

Stress Di Jalanraya

Tinggal di KL, selama ni kalau nak ke mana-mana aku prefer naik motor daripada naik kereta even pergi kerja. Biarpun berpanas hujan, tayar pancit, minyak abis, rantai putus, aku dah mengalami semua tu. Sebab utama aku suka naik motor ialah tak perlu menghadapi kesesakan lalulintas - boleh cilok-cilok je, tau-tau dah sampai office. Parking pun murah flat rate, kadang-kadang free parking.

Sejak akhir-akhir ini, atas sebab-sebab tertentu yang tidak mengizinkan aku pergi ke tempat kerja dengan menaiki motor. Oleh itu, pilihan yang ada ialah menaiki kereta. Aku memang tak biasa bawak kereta pergi kerja di KL ni. Bila dah bawak kereta ni aku jadi STRES!!!!

credit pic Google

Sebab apa aku stress? Sebab jalan jammed. Aku tak biasa bawak kereta mengharungi jammed ke tempat kerja. Selama ni pun asyik ulang alik bawak motor pergi kerja. Lainlah kalau bertugas di luar kawasan tu memanglah kena bawak kereta kan.


Musim cuti sekolah pun dah berakhir lagilah bertambah jammed kan. Arghhh....Ade pulak orang yang menambahkan stress aku, i mean DJ radio - mainlah lagu-lagu best yang menjadi kegemaran aku, asyik siarkan iklan je memanjang.


p/s: sekadar luahan hati untuk diri sendiri.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...