Tuesday 31 January 2012

Site Visit Yang Memenatkan Di Sungai Petani, Berakhir Dengan Kepuasan Di Alor Setar

Hari ini aku betul-letih. Masakan tidak, malam tadi tidur agak lewat. Tak lena tidur aku dibuatnya gara-gara bunyi dentuman mercun dan bunga api tak henti-henti dibuatnya sejak detik tengah malam selama 2 jam lebih agaknya. Chap goh meh kot tapi aku tak pasti tentang perayaan itu. Nak dijadikan cerita hari ini aku bangun seawal jam 4.30 pagi untuk bersiap-siap ke LCCT. Pagi ni hujan turun agak lebat giler. "ish, rasa macam malas je nak pergi. Tidur pun cara gak ni", detik hati aku.

Pagi ni terkocoh-kocoh aku kejar flight pukul 7.05 pagi. Dan ini kali pertama aku drive & parking kat LCCT. Oleh sebab tak biasa parking sini, tu yang aku agak terkocoh-kocoh, tak biasa beb. Mahal pulak tu parking sini. Tapi takpe, terbalas sudah keletihan berkejaran ke tempat parking kapal terbang dengan terhidangnya juadah ini.

Untung kan naik AirAsia ke Alor Setar, gov warrant siap set makanan ni. Kalau harapkan Malaysia Airlines dapat kacang dan jus aje.

Setibanya di Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim jam 8.05 pagi, driver aka tourist guide aku, Mr. Mahen dah tunggu aku. Kami terus shoot ke Sungai Petani. Perjalanan mengambil masa 1 jam ke tapak projek. Walaupun still mengantuk, aku tak tidur sebab ini kali pertama aku lalu jalan Alor Setar - Sungai Petani via PLUS highway so aku nak menikmati pemandangan sepanjang perjalanan.

Meeting start pukul 10.00 pagi. Gedebak gedebuk, barulah pergi site visit. Waktu tu matahari dok terpacak atas kepala. Dah la mengantuk, dok buat show tengah panas pulak tu. Apakan daya, aku "berkhidmat untuk negara" dan "saya menjalankan tugas" menjadi tagline. Apa pun aku puas hati dapat visualize skop kerja yang akan dibuat.

Klien dan end user sedang mengadakan perbincangan.

Sebelum balik bergambar kenangan dulu dengan jentera army ni.

Lepas settle kerja, kitorang bergerak balik ke Alor Setar. "ape nak buat eh lepas ni. Flight balik KL pukul 9.10 malam. Sekarang baru pukul 2.00 petang." kata hati aku. Mula-mula segan nak ajak Mahen round Aloq Setaq. Pastu bila dia bagi green light so bermulalah misiku.

Tiba-tiba je rasa letih dan mengantuk hilang hehe. Mula-mula ke Pekan Rabu. Lepas tu ke kedai bahulu yang dibakar fresh. Lepas tu ke kilang kuah rojak Mak Bee yang sedap dan fofular itu. Lepas tu pekena laksa kedah terbaekkk yang pernah aku makan dengan resipi istimewa di Zakaria Laksa Teluk Kechai di Jalan menuju Kuala Kedah. Memang puas hati site visit kali ini :)

Pada masa ini aku menunggu masa sahaja untuk fly ke KL. Nanti kalau aku rajin aku akan ceritakan perjalanan ini secara detail nanti. Thanks Mahen my tourist guide yang baik hati. Kali ni aku puas hati mai Aloq Setaq.

P/s: mula-mula plan nak tengok je taknak beli, last-last aku terpaksa kendong 1 lagi beg balik KL muahaha