Sunday 29 January 2012

Crispy Crepe Yang Sedap, Sedap & Sedap di Jusco Metro Prima, Kepong



Honestly, aku sangat teruja dan suka dengan crispy crepe sejak diperkenalkan oleh wife aku. Crispy crepe yang sedap dan murah ada kat Jusco Metro Prima, Kepong. Setakat ni, aku dah usha kat Jusco Wangsa Maju dan AU2 takde pun jual crispy crepe ni.

 

Crispy crepe yang aku maksudkan ni bukan yang macam kedai franchise Hot & Roll tu tau tapi brand Jusco sendiri. Compare to harga, crispy crepe di Jusco lebih murah berbanding Hot & Roll. Aku tak pernah lagi cuba crispy crepe Hot & Roll, sebab mahal. Bila rasa teringin tu baik pergi kat Jusco Metro Prima aje, dekat dengan umah mertua aku. Booth tersebut terletak dekat dengan kedai roti La Boheme dan food court.

Booth Crispy Crepe di Jusco Metro Prima Kepong
Kasi zoom sikit gambar
Sanggup datang ke Jusco bukan nak shopping, tapi semata-mata nak makan crispy crepe ni. Itu pun kalau balik rumah mertua kan. Nasib baik dekat.

Harga crispy crepe
Murah kan compare dengan hot & roll. Ada banyak pilihan flavour dan filling tapi favourite aku ialah Milo Chocolate Chip. Tak pernah cuba filling lain sebab dah jatuh hati dengan Milo Chocolate Chip ni. Jom tengok cara pembikinan crispy crepe ni.

Adunan crepe digelek hingga jadi lapisan nipis dan crispy
Crepe disapu susu. Kemudian ditabur milo dan chocolate chip.
Milo tabur akan melekat pada susu. 
Dah siap. Lipat dan masuk dalam sarung.
Masa untuk ngap.
Part ni yang paling klimaks. Banyak milo dan chocolate chip terkumpul kat hujung.
Puas hati makan crispy crepe milo chocolate chip ni sebab tukang buat crispy crepe ni tak kedekut. Banyak betul milo dan chocolate chip dia tabur. Satu kelebihan kepada orang yang suka meratah milo - macam aku!!!  Hihihi

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...