Friday 20 January 2012

Review Filem | Suatu Malam Kubur Berasap


Complimentary pass TGV surprise from nuffnang dah nak expired on 15/1/12. 2 pass dah guna masa tengok Jack & Jill kat Wangsa Walk. So kali ni tengok kat TGV The Mines sehari sebelum expire date. Mission accomplished....


Kali ni kita layan filem Suatu Malam Kubur Berasap. Jom masuk panggung.....


Filem genre komedi seram. Yang menjadikan filem ini kelakar kerana ada ramai pelakon-pelakon daripada program Raja Lawak seperti Angah RL (watak Atan), Along RL (watak Bun) dan Azrul RL (watak Pet). Walaupun diorang ni bukan juara Raja Lawak tapi lawak diorang ternyata menghiburkan dan membuatkan aku ketawa. Watak Atan lakonan Angah RL pada aku memang kelakar giler sebab watak yang dibawaknya mengingatkan aku kepada watak Fei Mau yang sengal-sengal ubi itu. Filem ini mengisahkan tentang 3 sahabat iaitu Atan (bekerja sebagai penggali kubur seorang yang rajin dan lurus bendul), Bun (mat rempit yang ntah ape-ape) dan Pet (bawak lori ayam; seorang yang sengau). Walaupun banyak adegan kelakar mamat 3 orang ni, tapi adegan seram pun banyak jugak (sampai wife aku boleh menjerit dalam panggung).

Masa kat dalam panggung tak ramai orang. Sebab filem ni dah lama ditayangkan ke? Sebab pagi sangat kitorang tengok ke? Sebab pelakon dia tak best ke? Ke sebab filem ni suam-suam kuku aje? Aku pun tak tau kenapa tapi aku rasa gandingan 3 orang pelawak ni memang menjadi lawaknya. Tapi scene pasal kubur berasap tu dah tinggal 1/3 tayangan baru nampak jalan ceritanya. Watak hantu Siti tu kalau keluar lagi awal lagi best. Dan pada pendapat aku watak mat kacau (Tocai n the gang) tak payah tunjuk banyak kali pun takpe.


AB: Puas hati dengan watak kelakar Atan aka Fei Mau versi melayu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...