Thursday 16 February 2012

Lawak Ke Der? Bila Hati Digeletek


Kali ni Istana Budaya betul-betul membuatkan hati aku digeletek. Patutlah persembahannya bertajuk "Lawak Ke Der? (Bila Hati Digeletek)". Buat julung-julung kalinya Istana Budaya membawakan persembahan stand-up comedy yang membariskan pelawak-pelawak hebat muka baru dan lama serta kesinambungan daripada program Maharaja Lawak Mega seperti Nabil, Jozan, Osbon, Boboi dan Harith Iskandar.


Aku berkesempatan melihatan persembahan pada malam terakhir pada 12/2/12 yang lalu dan menyaksikan persembahan Nabil, Jozan, Boboi dan Harith Iskandar (Osbon off day, syif lain hehehe). Memang penuh seat waktu ni.

Nampak gayanya Lawak ke Der? mendapat sambutan yang menggalakkan walaupun ia bukan seperti teater-teater lain yang dipersembahkan di Istana Budaya. Walaupun persembahan stand-up comedy, dress code kena jaga beb. Yang pakai round neck disuruh sarung blazer tau.


Yang bestnya Lawak Ke Der? ni ialah kita akan gelak tak hengat dari mula persembahan sampai habis. Lepas tu takde intermission macam persembahan teater yang lain. Nabil bertindak sebagai pengacara, bukan macam pengacara biasa-biasa tu, tapi dalam versi lawaknya yang  tersendiri khas untuk Lawak Ke Der?. Boboi membawakan scene percintaan Boboiyot dan Gurgirl dan scene Datin Maimon bersama Datin 'Sardin'iyah yang berkongsi suami hehehe.


Jozan membawakan scene Acai dan Mael Lambung di dua zaman yang berbeza - zaman SPM dan 10 tahun selepas itu. Cayalah Jozan! Memang semua orang tunggu persembahan Jozan ni. Tidak ketingggalan persembahan Harith Iskandar, berpengalaman 20 tahun dalam stand-up comedy menyaksikan persembahan yang tidak kurang hebatnya yang sangat bersahaja dan membawakan mesej tentang "Gelagat Orang Malaysia". Gamat dengan gelak tawa penonton di Istana Budaya. Amat puas hati.


Khabarnya Lawak Ke Der? (Bila Hati Digeletek) akan ada sequelnya di Istana Budaya. Sama-sama kita nantikan...

Sebagai tanda sokongan dan kenangan Lawak Ke Der di Istana Budaya. Limited Edition kata promoter tu.

Boboi untuk aku, Lawak Ke Der? untuk wife

2 comments:

Unknown said...

bro,bro ambik gambo ngan shauki??wahhh jeles! big fan big man tu!heheeh...setailo giler dier...one of the most respect msian actors for me... :D

alanbaik said...

afdlin = ohsem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...